Ad, uw persoonlijke thuismanager

Een dag van Ad projectbegeleiding

Vandaag ga ik naar klanten waar een stukadoor en daarna een schilder de begane grond gaan opknappen. Afgesproken is dat ik alles zodanig verplaats dat de mannen erbij kunnen en het zo afdek dat er geen stof op de meubels en dergelijke komt. Het is nog wel wat werk dus ik begin op tijd. Nadat we nog even hebben overlegd gaan zij naar hun werk en start ik met het verplaatsen van de planten naar de eerste etage. Ik haal de gordijnen eraf, vouw ze op en stop ze in een grote vuilniszak om ze later naar de stomerij te brengen. Ik heb wat verhuisdozen meegenomen om allerlei decoratie, de boeken uit de boekenkast en de inhoud van de buffetkast in te doen. Als ik hiermee klaar ben is er tijd voor een boterham en wat drinken. Ik breng de dozen naar boven evenals de wanddecoratie en schuif ( dat kan gelukkig omdat er parket op de vloer ligt ) de meubels zodanig dat er ruimte is voor een trap op de open plekken en zo dat het hele plafond bereikt kan worden. Als ik dit heb gecontroleerd begin ik met het afdekken van de vloer met stukloper en plak de randen goed af. Hierna dek ik de meubels af met afdekzeil wat ik ook goed vastplak. De marmeren schouw krijgt extra aandacht. Alle apparatuur is afgesloten, de kabels opgerold, behalve van de modem, die moet het blijven doen. Ik ben laat voor de lunch, blij dat ik nu kan gaan eten.

Hierna zijn de keuken en de hal aan de beurt. In de keuken hoeven alleen het koffiezetapparaat ( werklui houden van koffie ) en de koelkast bereikbaar te zijn. De klanten kunnen bij toerbeurt bij ouders, buren en een enkele keer een restaurant terecht. Verder leven zij gedurende de werkzaamheden op de eerste etage. Het blijft even doorbijten en kamperen. De spullen uit de hal gaan ook naar boven en vervolgens dek ik ook hier de vloer af met stukloper, inclusief het toilet. Met folie dek ik de keukendeurtjes, de tegels van de keuken en van het toilet af. Met losse kleden kan de rest afgedekt worden. Als laatste haal ik de lampen van het plafond en hang verhuisverlichting op. Mijn klanten zulle niet weten wat ze zien, zo`n ingepakte inboedel. Wat een dag, maar alles is klaar voor het grote werk.

Om het verhaal compleet te maken; morgen komt de stukadoor. Hij doet alleen de wanden en is in principe in twee dagen klaar. Daarna een week drogen. Ik heb de klanten voorgesteld alles zo te laten en dat ik nog even langs kom om de stukloper enigszins schoon te maken en al het afdekwerk te controleren. Dit is vervelend maar anders moet alles herhaald worden. Hierna komt de schilder de muren doen en al het houtwerk. Zij zijn in principe in een week klaar. Daarna kom ik weer langs om alles uit te pakken en her in te richten. Maar; dat is een ander dag.

Ad denkt graag met u mee.